Licors...

Aquí podreu compartir receptes, copiar-les, i gaudir-les...
Regles del fòrum
"GOLAFRES" a més de la segona part del nostre lema -al que rendim tribut sempre que podem- és la secció on compartirem totes aquelles suculentes receptes que -amb anterioritat- hàgim compartit en alguna trobada...
...encara que això no és condició sine qua non per poder compartir qualsevol recepta que us agradi, us animi, i us doni alegria...!!

Des d'aquí tots podrem compartir receptes. Doncs com sabem... l'amor per la bona jala constitueix un dels dos pilars d'aquest grupet!! Je, je, je...
Respon
Jaqueton
AMICUS MG
AMICUS MG
Entrades:15496
Membre des de:dj., 25 març 2010, 03:35
Montura:***Barretina*** Honda NT700 V ABS Deauville
Ubicació:Santa Maria de Palautordera
Contacta:

Licors...

Entrada Autor: Jaqueton » dt., 06 set. 2016, 17:23

Aquestes no són receptes precisament de teca... però com que seran licors llaminers llaminers, penso que el seu lloc és precisament el razó dels golafres... je, je, je...

Ja fa dies que miro receptes per a fer -casolanament- alguns licors que m'agraden. I com que finalment m'he decidit a fer-ne un parell... els poso aquí per a compartir-los amb tots vosaltres, per si també us hi animeu...!! ;)


Aquí us explicaré la primera part de la preparació de dos d'aquests licors...


Comentar però... que a la majoria de les receptes que he vist s'utilitza alcohol de boca -apte per al consum-, però aquí està prohibit. Així que si hom no va a comprar-lo a Andorra... l'opció més pràctica és utilitzar aiguardent. (Orujo... o potser Vodka, que és l'aiguardent més neutre...)
Personalment he decidit utilitzar Rom. No és precisament un aiguardent neutre... però trobo que lliga molt bé amb la base dels dos licors que faré... i per això vaig comprar una garrafeta de 3 litres de Rom plata. Un Rom sense envellir... que no és res més que -precisament- aiguardent... Aiguardent de canya.

L'alegre fill de la canya de sucre...!!

Imatge


Per tant... tingueu en compte que aquestes receptes són una "interpretació", o potser sigui més correcte dir que estan "inspirades" en varies receptes que he vist.
I suposo que amb el temps les aniré polint al meu gust, pujant o baixant les quantitats de cada ingredient... en funció de "les proves" que faci.

Així doncs... aquií us mostro la primera part de la elaboració, de la primera prova de cada un dels dos licors escollits.



LICOR DE LLIMONA


Ingredients:

- 1,5 litres de Rom plata.

- La pell de 9 llimones.


El més important per a fer aquest licor... és pelar les llimones amb molta -moltíssima- cura de no emportar-se la part blanca que hi ha sota la pell groga de la llimona. Ja que aquesta part amarga molt... i és necessari evitar-la.

Per això... la feina de pelar les llimones és -per a mí- la més pesada de tot el procès.

Un cop pelades... les posarem a un pot de vidre que tapi de forma hermètica, afegirem el Rom... i ho deixarem en maceració durant un mínim de dues setmanes.

Ho guardarem a un lloc fresc i fosc... i ho mourem de tant en tant.

Jo -per comoditat- he fet dos pots amb 3/4 de litre de Rom respectivament... i la pell de 4,5 llimones a cada un d'ells.

Imatge Imatge Imatge

Imatge Imatge



LICOR DE CAFÈ


Ingredients:

- 1,5 litres de Rom plata.

- 375 grms. de cafè mescla.

- 4 branquetes petites de canyella.

- 2 Beines de vainilla.


L'elaboració de la primera part d'aquest procès, és molt més senzill que el del licor anterior... ja que aquí no s'ha de pelar res.

Senzillament hem de posar el café, la canyella, i la vainilla en un pot que tanqui hermèticament... afegir-hi el Rom, i dexar-ho macerar -durant un mínim de dues setmanes- a un lloc fosc i fresc, i remenar-ho de tant en tant.

He de dir que la recepta que vaig veure utilitzava café torrat natural, però jo he volgut utilitzar mescla... per què penso que el torrefacte li ha de donar un punt molt bó.

D'altra banda... la proporció eren 125 grams de cafè per cada mig litre d'aiguardent. Però com que jo ho faig en dos pots amb 3/4 de litre de Rom cada un... el valor vindria a ser 187,5 grams a cada pot. Arrodonint... els 188 que he posat jo.

Imatge Imatge Imatge

Imatge Imatge Imatge

Imatge



D'aquí a dues o tres setmanes... continuaré amb el relat d'aquest procès...!!

Només comentar que -com veureu a la segona part-, l'idea és obtenir 3 litres de cada licor. Ja que duplicarem la quantitat... afegint un xarop moilt i molt senzill de fer... ;)

Però això, d'aquí a 15-20 dies...!!!




NaCluT!!!

Imatge
Jaqueton
AMICUS MG
AMICUS MG
Entrades:15496
Membre des de:dj., 25 març 2010, 03:35
Montura:***Barretina*** Honda NT700 V ABS Deauville
Ubicació:Santa Maria de Palautordera
Contacta:

Re: Licors...

Entrada Autor: Jaqueton » dc., 21 set. 2016, 10:05

Després de dues setmanes des que vaig posar a macerar els licors... arriba el moment de preparar la segona part de l'elaboració.



Primer de tot, s'ha de preparar una mena de xarop/almibar, que farem a base d'aigua i sucre. I del que no poso les mesures concretres, perquè aquí he hagut d'investigar una micona... je, je, je...

Imatge

D'una banda, sabem que per fer-lo hem de diluir el sucre quan l'aigua sigui ben calenta.

I per l'altra banda, sabem que la quantitat de sucre ha de ser la mateixa que la quantitat d'aigua que tenim.


Fins aquí senzill, oi...?


Hem de pensar que necesitarem tanta quantitat de xarop com de licor. I com que vaig comprar 3 litres de Rom...

...he pensat a fer 3 litres de xarop.


El tema és que no sabía "exactament" quina sería la quantitat resultant en acabar el xarop... i per això he volgut començar amb un litre d'aigua per -d'aquesta manera- poder comprobar que si fa o no fa... d'un litre d'aigua treurem 1,5 litres de xarop acabat.

Imatge Imatge

Així que seguint aquesta senzilla pauta... he fet xarop fins a obtenir els 3 litres que em pensava que em farien falta.

Imatge Imatge Imatge

Xarop que he deixat reposar tota la nit... per a assegurar-me que quan el fes servir hauria perdut tota la temperatura. Ja que durant la disolució... l'aigua a d'estar propera a l'evullició si no volem que es saturi amb el sucre.


Un cop ben fred el xarop... ja podem passar a l'última fase de l'elaboració d'aquests licors...!!

Imatge




LICOR DE LLIMONA


El primer que hem de fer, és colar el Rom macerat per tal d'esbrinar la quantitat exacte de liquit que tenim.

Per a fer-ho, a banda dels coladors... he utilitzat una gasa -esterilitzada- finament plegada. (El millor és el filtre de paper que venen per al café, però no hi he pensat aquests dies en compar-lo... i avui les ànsies eren massa fortes com per a esperar que obrissin les botigues... je, je, je...)

Imatge Imatge

En aquest cas... comprovem que hi ha hagut una merma deguda al Rom que "s'ha begut" la pell de llimona. I per tant... no hem recuperat pas els 1,5 litres de Rom que vam posar... (Una errada per part meva, per no caure en aquest detall -d'altra banda- totalment lògic...)

Un cop tenim el Rom separat i mesurat, preparem la mateixa quantitat de xarop... que ho barregem en un recipient prou gros, fins a obtenir una mescla homogènia.

Imatge Imatge

D'aquesta manera, duplicarem la quantitat...

...obtenint -en aquest cas- poc més de 2,5 litres de Licor de Llimona...!!

Imatge



LICOR DE CAFÈ

Per al Licor de Cafè, el procès serà exactament el mateix. Colarem finament... i un cop tinguem el Rom apartat, prepararem exactament la mateixa quantitat de xarop.

En aquest cas, la merma ha estat considerable... ja que hem perdut pràcticament mig litre de Rom, que s'han empassat entre els grans de cafè i la canyella.

I per tant... al final del procès, hem obtingut "només" 2 litres de Licor de Cafè...

Imatge Imatge Imatge

Una veritable llàstima... i -certament- una part del procès d'aprenentatge que em diu que la propera vegada potser surti més a compte posar meny cafè, i deixar-ho macerar durant més temps. (Qüestió d'anar provant fins a donar amb la millor fórmula...)



... ... ... ... ... ... ...



Finalment, un cop tenim els dos licors acabats... veiem que "la conta de la vella" que vaig fer pensant que de 3 litres de Rom... podria treure 6 litres de Licor; no s'ha acomplert.

Ja que si dupliquem la quantitat de Rom amb el xarop... la merma també es conta duplicada. I dels "suposats" 6 litres que haviem de tenir...

...hem obtingut un xic més de 4,5 litres.

Concretament:

2,5 litres passats de Licor de Llimona, i 2 litres de Licor de Cafè.

Ja que com he explicat... la merma al Licor de Cafè és molt superior.

Imatge Imatge Imatge



Els he provat tots dos... i no estàn gens malament. (Per al meu gust, que m'encanta el rom...)

Imatge

Ara bé, la prova de debò serà d'aquí a unes hores... quan els provi acabats de treure del congelador...!! Je, je, je...

Imatge




NaCluT!!!

Imatge
Respon

Torna a “✠ GOLAFRES”